WYT_Incentive travel & Corporate events | explore@wyt.nl | +31(0)13 8000223

Klantgericht Hei(d)sessie

From good to GREAT

Project omschrijving

In samenwerking met Feedback Training & Consulting organiseerde WYT_ in opdracht van een vooraanstaand installatie bedrijf een twee daagse hei-sessie.

De locatie die hiervoor gekozen werd was het: Het Glazenhuis

Doel van de klant:Klantgericht Hei(d)sessie

We realiseerde dit door:
Een praktisch en dynamisch programma waarbij klantgerichtheid uiteindelijk uit de medewerkers zelf komt. De Klantgericht Hei(d)sessie bestond uit een 2-tal praktische ‘niet lullen maar poetsen’ power sessies waarbij de MT-leden bewust werden gemaakt van de noodzaak van klantgerichtheid en hoe deze te implementeren is binnen de organisatie.

De twee dagen werden onderverdeeld in een twee tal power sessies:

Sessie 1: Klantgericht gedrag

“Zou jij je eigen klant willen zijn?”

In deze powersessie “Klantgericht gedrag” kregen de MT-leden inzicht in hun eigen gedrag.
De MT-leden leerde om een open contact aan te gaan, een sfeer van vertrouwen te creëren, the art of feeling welcome, creatief na te denken over oplossingen, effectief om te gaan met bezwaren en aansluiting te vinden bij de (interne) klant.
De MT-leerde hoe je de verwachtingen van je klant kan overtreffen. Hoe je de sterke punten van je bedrijf of product in voordelen voor de klant vertaald.

Klantgerichtheid is geen kunstje, het is een kunde, een instelling, een oprecht verlangen mensen zich welkom te laten voelen!

Sessie 2: Klantgedreven denken & doen

“Eén actie is meer waard dan een ton theorie.”

In deze powersessie “Klantgedreven denken & doen” leerde de MT-leden wat klantgedrevenheid is, dat dit te maken heeft met een organisatiebreed verantwoordelijkheidsgevoel, en dat ze hier zelf ‘eigenaarschap’ in dienen te nemen. Daarnaast leerde de MT-leden hoe je een win-win situatie creëert en van een (interne) klant een fan / ambassadeur maakt. Verder werdt er een eerste aanzet gemaakt tot een concreet actieplan om meer klantgerichtheid binnen de organisatie te kunnen implementeren en vastleggen.

Uit deze sessies ontstond o.a. de roadmap welke als afbeelding hierboven is toegevoegd.

Direct meer weten over een te organiseren hei-sessie, brainstorm of meeting?
Bel met WYT_: +31 (0)13 8000 223
Mail met WYT_: explore@wyt.nl

Project informatie

  • Datum 12 september 2014
  • Labels Portfolio, Referenties, WYT+

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Terug naar boven