WYT_Incentive travel & Corporate events | explore@wyt.nl | +31(0)13 8000223

Samen scoren_sales incentive traject IJsland

Incentivereis IJsland, 52 deelnemers

Project omschrijving

Incentivereis IJsland – “Samen Scoren”

Samenwerking met WYT_Keep Exploring

Met veel plezier kijk ik terug op de samenwerking met WYT_Incentive Travel en de fantastische incentivereis naar IJsland.

Ik begin met een eigen moment wat veel indruk op mij heeft gemaakt; in de ochtend op de tweede dag ben ik met mijn ontbijt aan een tafel geschoven met uitzicht op de vulkaan Eyjafjallajökull. Met veel bewondering heb ik gekeken naar de nu nog stoom en rookpluim die de hele wereld in de weken daarvoor had vertraagd.

Gedurende het voortraject werd de keuze voor IJsland snel gemaakt. Mede door het enthousiasme en de snelle input van Jeroen van de Kerkhof werd de knoop doorgehakt. Intern werd er een communicatie traject uitgezet. Met interne acties zoals foto’s, rebus en een sms-alert werden onze medewerkers ge-teashed voor de incentivereis. Op het moment dat de bestemming bekend gemaakt werd, ging er een WauW effect door de organisatie! Iedereen was dol enthousiast over de bestemming. Echt een bestemming waar je zelf zo niet direct privé naar toe zou gaan.

Op 21 maart was er in eens de uitbarsting van de Eyjafjallajökull vulkaan. IJsland en de vulkaan was wereldnieuws. Europa was in de ban van de aswolk. WYT_ heeft toen op ons verzoek alle mogelijke scenario’s uitgewerkt. We wilden ons team goed informeren over de mogelijke vertragingen en risico’s. Voorop stond dat de beloningsreis niet plaats zou vinden wanneer er zich gevaarlijke situaties konden voordoen. Toch heerste er na het duidelijk informeren van het team nog steeds onrust. Op dat moment hebben we met het MT gekozen om de mensen zelf de keuze te geven. In overleg met het thuisfront een keuze te maken of hij/zij het zich kon veroorloven om later thuis te komen, veilig voelde om te gaan etc. Ons doel was een gemotiveerde club over te houden die 100% zelf achter de reis stond. Intern hebben we verschillende maatregelen genomen om eventuele vertraging op te kunnen vangen. Zo hadden we voldoende personeel op kantoor en hadden we besloten om acht laptops mee te nemen. WYT_ heeft locaal uitgezocht op welke wijze we tijdelijk vanaf IJsland ons werk konden verrichten.

De incentivereis naar IJsland

Na het ontvangst op Schiphol en een lichte lunch vetrokken we richting IJsland. Naar ons idee en kijkend naar de reactie hadden we niet beter kunnen starten; even heerlijk bijkomen en relaxen in the Blue Lagoon. Letterlijk en figuurlijk alles los laten en arriveren op dit prachtige eiland. Heerlijk! Na de Blue Lagoon hebben we ontzettend genoten van het heerlijke diner in het lobster restaurant. Verder was het deze eerste dag een hele gewaarwording dat het zo lang licht bleef.

De volgende dag in de vroege ochtend stonden er 12 super jeeps voor het hotel op ons te wachten. Allemaal voor onze eigen groep. Dit maakte zeer veel indruk! Het was een ontzettend stoer en fantastisch gezicht. Deze dag mochten we allemaal ook zelf rijden. Het was meteen een technische tocht, door rivieren en kuilen, echt off road. We brachten een bezoek aan Gullfoss en Geysir, maakte verschillende stops bij andere watervallen en uitzichtpunten. In één woord adembenemend! Die middag zijn we met het gehele team op de rivier gaan raften. In een Amerikaanse schoolbus naar het beginpunt, harde muziek op en erg lachwekkend met onze helmpies op. Mooie rivier en natuurschoon. Later sloten we de dag af met een heerlijke barbecue van locale producten. Iedereen was moe en voldaan.

De volgende dag, dag 3, hebben we weer een prachtige tocht gereden met de super jeeps. Nu weer in andere teamsamenstellingen. Een stop bij Þingvellir National Park. Þingvellir ligt op de grens van de Europese en Amerikaanse tektonische platen en is ontstaan als gevolg van het uiteendrijven van deze platen waar de twee continenten elkaar raken.

Echt het toppunt van de reis was het aankomen bij de gletsjer. Het langzaam naderen van deze immense ijsvlakte was indrukwekkend mooi! De combinatie met de super jeeps op de gletsjer en de sneeuwscooter was echt een van de hoogtepunten!
Die middag terug naar Reykjavik en een eerste kennismaking met deze hippe stad. Heerlijk traditioneel gegeten en ’s avond met ons team er nog een mooi feestje van gemaakt. De voeten gingen nog van de vloer op de beats van de muziek!

WYT; Jeroen en het locale team hadden alles perfect op orde. Het gehele programma liep gesmeerd. De groep bleef de gehele trip bij elkaar wat als zeer prettig is ervaren. Het programma liep als een flow in elkaar over. Het is een intensieve en indrukwekkende reis. Het is ons zeer goed bevallen om door dit land heen te trekken, van hotel naar hotel, echt een expeditie gevoel!uote goes here…

Samen Scoren is prachtig tot uiting gekomen.